Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1733106   La LOMLOE: novetats i aplicació a l'aula (Programar situacions d'aprenentatge)
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   3QAO La LOMLOE: novetats i aplicació a l'aula (Programar situacions d'aprenentatge)
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs es treballa la nova llei educativa; LOMLOE
S'introdueixen tots els conceptes nous, i a partir d’aquests i dels valors bàsics que ens planteja aquesta llei.
El participant farà una petita programació al final del curs on es visibilitzaran tots els canvis.
La formació és a distància i asincrònica.

Metodologia: Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar. Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org/cursos/programacio-amb-la-lomloe/
El cost de la matrícula és de 54€
  
Objectius   Objectiu principal: Conèixer les novetats i punts clau de la LOMLOE, i aprendre a programar una situació d’aprenentatge.

Objectius específics:
Conèixer les principals novetats de la nova llei (organització dels ensenyaments, elements del nou currículum, idees clau, finalitats, calendari…). Relacionar-les i comparar-les amb les propostes legislatives anteriors.
Conèixer i aplicar els 6 vectors a l’aula.
Les situacions d’aprenentatge: Identificar i analitzar les implicacions de treballar a partir de situacions d’aprenentatge (noves metodologies, nova mirada en l’avaluació, paper de l’alumnat…)
El DUA: Reflexionar i contrastar les propostes que aporta el Disseny Universal de l’Aprenentatge i com les podem aplicar a l’aula.
Desenvolupar l’esquema i possibles apartats d’una situació d’aprenentatge per a l’aula.
  
Continguts   Tema 1:

Conceptes bàsics de la LOMLOE (organització dels ensenyaments, idees clau, finalitats, calendari…)
Comparació de l’organització curricular de les diferents etapes educatives.
Els elements del nou currículum: perfil competèncial de sortida, competències clau…



Tema 2:

Els 6 Vectors de la nova llei d’educació. Aplicació a l’aula.

Tema 3:

Les situacions d’aprenetatge: concepte i implicacions.

Propostes metodològiques de les situacions d’aprentatge (treball cooperatiu, treball basat en reptes….)

El producte final com a aplicació de la situació d’aprenentatge.



Tema 4:

El DUA. Concepte i propostes concretes de treball a l’aula.

L’avaluació amb el nou currículum. L’avaluació des del punt de vista de l’alumne.



Tema 5:

Esquema i apartats d’una situació d’aprenentatge a l’aula. Exemples.

Proposta esquema individual de situació d’aprenentatge (desenvolupament d’algun/s apartats concrets de la proposta).

  
Formador/a   Alba Ribas Yuste
  
Avaluació   En el primer tema es treballen aspectes bàsics de la llei, per avaluar-ho s’utilitzaran uns formularis que cal superar en un 100% de les preguntes, en cas contrari, caldrà repetir-los.

En el segon tema es treballa com agrupar matèries, dins quin horari… el participant ho haurà d’interioritzar i valorar les possibilitats del seu centre.
En el tercer tema es proposen una llista de projectes possibles, el participant haurà de triar-ne un i gestionar-lo de forma possible en el seu centre o entorn.

En el quart tema es proposa un esquema de programació, el participant l’haurà d’emplenar correctament
Finalment, al tema 5, el participant conclourà el curs amb un projecte resum de tot el que ha treballat en l'àmbit de programació.
Si assoleix els objectius, endavant, en cas contrari es recomanaran millores o com reformular les respostes.

En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).